Üzleti feltételek

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.

Az alábbi feltételek pontosan tárgyalják a kereskedő (szállító, szolgáltató) és a megrendelő (vásárló) jogait és kötelességeit.

Az eladó fél:

Név: szegedifuszershop.hu

Cégnév: KARNAK Kft.

Székhely: 6721 Szeged, Brüsszeli körút 10. A. ép.

Telefon: +36202648108

E-mail: info@szegedifuszeres.hu

Adószám: 10422360-2-06

Cégjegyzékszám : 06-09-000565

Bankszámla szám: számla szám: 11600006-00000000-32984448

  • 1.1.       Az itt nem szabályozott kérdésekre az új Polgári Törvénykönyv, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szabályai az irányadóak.
  • 1.2.       A jelen Feltételek 2019. Október 15. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Feltételeket. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Megrendelők a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
  • 1.3.        Megrendelő, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webáruház weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált Megrendelője a webáruháznak, a Feltételekben foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Megrendelő nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webáruház tartalmának megtekintésére.
  • 1.4.       Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webáruház weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webáruházon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

  • 2.1.        A termékekre vonatkozóan Minden ár, beleértve az akciós árakat is érvényes a visszavonásig, vagy a raktárkészlet kimerüléséig. Ha már megrendelte a terméket, az ár a vásárló számára érvényben marad. A megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra!
  • 2.2.        A webáruházban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenítet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
  • 2.3.        Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Megrendelőket az akció időtartamáról.

Rendelés menete

  • 3.1.               Megrendelés webáruházunkban regisztráció után és regisztráció nélkül is lehetséges.
  • 3.2.               Regisztrációját egyszerűen, gyorsan, elvégezheti (a lap jobb felső részében található „Jelentkezzen be” nevű blokk, „regisztráció” linkjében), és azonnal vásárolhat a webáruházban.
  • 3.3.               A lap felső részén található „termékeink” blokkban választhatja ki a megtekinteni, megrendelni kívánt termék csoportot, rá klikkelve  megtekintheti az alcsoportokat. Az alcsoport képére vagy nevére klikkelve megtekintheti  az alcsoportban található termékek teljes választékát.
  • 3.4.               A kiválasztott termékre klikkelve, megtekintheti a nagyméretű képeket a termékekről, a termék leírását,  megadhatja a rendelni kívánt mennyiséget. Ezt követően a „kosárba” nevű ikonra kattintva megrendelheti a terméket, termékeket.
  • 3.5.               Vásárláskor körültekintően válassza ki a kívánt terméket,  a termék leírások, képek segítséget nyújtanak a termék alaposabb megismerésében, majd a kosár ikonra kattintva bekerül kosarába a megrendelni kívánt tétel. Amennyiben több tételt kíván megrendelni, akkor a kosár tartalmának megjelenését követően térjen vissza a termékek közé és válasszon további terméket.
  • 3.6.               Amikor a terméke(ke)t kiválasztotta és kosárba helyezte, megjelenik a kosarában lévő termékek listája, mennyisége és bruttó ára. Ebben az esetben lehetősége van még mennyiséget módosítania vagy törölnie. A folytatás gombbal továbbléphet, majd az e-mail címe megadása után az OK ikonra kattintva kitöltheti a rendeléshez szükséges adatokat.
  • 3.7. fizetési mód kiválasztása után adja meg a szükséges adatokat és a megrendelni ikonra kattintva elküldheti rendelését.
  • 3.8.               A vissza az előző oldalra gombbal tudja elvégezni az adatbeviteli hibák javítását. Amennyiben a megrendelést hibás adatokkal küldte el azokat a rendelés leadását követő 24 órán belül telefonon a +36202648108-as számon vagy emailben az info@szegedifuszeres.hu címre küldött üzenetben módosíthatja.
  • 3.9.               A megrendelés elküldését követően Ön egy visszaigazoló email-t kap a megrendelés részleteivel. Amennyiben e visszaigazolás Megrendelő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Megrendelőhöz nem érkezik meg, Megrendelő az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Megrendelő rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, internet-, szerver-, egyéb technikai hiba esetén, vagy egyéb okból, amely a Megrendelő gondatlanságára vezethető vissza.
  • 3.10.         A megrendelés állapotáról, illetve adatairól email-ben értesítést küldünk önnek, így nyomon tudja követni a rendelést. Megrendelő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.
  • 3.11.        A 11.00 óráig beérkező rendeléseket még aznap, de legkésőbb másnap feldolgozzuk.
  • 3.12.        Minden terméknek adott a kiszállítási ideje, általában 4 munkanap. Habár a rendelhető termékek 100 százaléka raktáron van, megeshet, hogy ezt az időt túllépjük. Abban az esetben azonnal kapcsolatba lépünk Önnel és megbeszéljük a további lépéseket.
  • 3.13.        Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Megrendelőt haladéktalanul tájékoztatni, valamint Megrendelő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni, vagy csere-lehetőséget, vagy kedvezményt felajánlani. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
  • 3.14.        Ha Szolgáltató a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel teljesített, a 6. pont szerinti elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek Szolgáltatót terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről Szolgáltató egyértelműen és pontosan köteles Megrendelőt tájékoztatni.

Fizetési módok

  • 4.5.1.   Fizetés utánvéttel – a leggyakoribb fizetési mód. A futárnak, a csomag átvételekor kell kifizetni a pénzt a megrendelt termékek után.
  • 4.5.2.   Fizetés előre banki átutalással – Az alábbi bankszámlára, ami a megrendelés visszaigazolásában is megadott: Számla neve: Karnak Kft. Számlavezető bank: Erste Bank, számla szám: 11600006-00000000-32984448. A termékek szállítása az átutalt összeg beérkezése után történik.
  • 4.5.3.   Bankkártyás fizetés  PayPal-en keresztül  – A termékek szállítása az átutalt összeg beérkezése után történik

Szállítási Költség

            Elállás

  • 6.1.        Megrendelő a vásárlástól, a megrendelt terméket tartalmazó csomag átvételétől számított 14 munkanapon belül – figyelemmel a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 20-22. §-ára – indokolás nélkül elállhat. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 munkanapon belül. Elállás esetén a terméket sértetlen – külső sérelmi nyomoktól, használattól mentes – állapotban a Megrendelő nevének feltüntetésével Megrendelő saját költségén kell a Szolgáltató címére (Karnak Kft., 6721 Szeged, Brüsszeli krt. 10/a.) visszajuttatnia. Szolgáltató a Megrendelő által kifizetett vételárat az elállást követő 14 napon belül visszatéríti.
  • 6.1.1.       Megrendelő az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
  • 6.1.2.       Elállási nyilatkozat minta, IDE kattintva tölthető le! Azonban Szolgáltató nem teszi kötelezővé a linkelt elállási nyilatkozat minta használatát. Szolgáltató elfogadja azon írásos nyilatkozatokat, amely alapján, Megrendelő személye és az érintett (elállt) megrendelés egyértelműen beazonosítható.    
  • 6.2.         Az elállási jog gyakorlása esetén a Megrendelőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
  • 6.3.        Megrendelő nem gyakorolhatja az elállási jogot olyan termék esetében, amely a személyéhez kötött, illetve amelyet a Megrendelő utasításai alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, szereztek be vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, vagy gyorsan romlandó.
  • 6.4.        A távollevők között kötött szerződéstől való elállás nem lehetséges, ha a termékből részben fogyasztva volt, illetve ha a termék jellege ezt kizárja, főleg higiéniai okok miatt (például ajakrúzsok, krémek, szempillaspirálok, samponok, kondicionálók, sminkecsetek és egyéb kozmetikumok esetében). Abban az esetben, ha a termék hiányos, sérült vagy láthatóan használt állapotban lett visszajuttatva, az Szolgáltató a kár megtérítését igényelheti.
  • 6.5.        Szolgáltató a szerződéstől történt elállásról való tudomásszerzést követően 14 napon belül visszatéríti a Megrendelő által kifizetett összeget a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon.
  • 6.6.        Amennyiben Megrendelő élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, emailben vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, emailben történő jelzés esetén az email elküldésének időpontját, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Megrendelő Szolgáltató részére.
  • 6.7.1.     Megrendelőnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Megrendelőt terheli!
  • 6.7.2.     A termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenést, valamint az ésszerű költségek megtérítése a Megrendelőt terheli.
  • 6.7.3.     Elállás esetén Szolgáltató nem köteles megtéríteni azokat a többletköltségeket melyek abból adódnak, hogy a Megrendelő nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ.
  •  

KELLÉKSZAVATOSSÁG

  • 7.1.      A megrendelt termékek hibája esetén a Megrendelő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a Megrendelő kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Megrendelő a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.
  • 7.2.      Kellékszavatosság helyett a Megrendelő a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Megrendelőnek kell bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.
  • Kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.

Panaszkezelés rendje

  • 8.1.     Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Reklamáció esetén a 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben részletesen rögzített feltételek szerint járunk el. Amennyiben Megrendelőnek valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az info@szegedifuszeres.hu e-mail címen, vagy levél útján a Karnak Kft. 6721 Szeged Brüsszeli krt. 10/a  címre is közölheti.
  • 8.2.1.    Társaságunk vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgáljuk.
  • 8.2.2.    Az írásbeli panaszt Társaságunk a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt, a panaszos által megadott elérhetőségen.
  • 8.2.3.    Társaságunk a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
  • 8.2.4.     A panasz elutasítása esetén Társaságunk írásban tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
  • 8.2.5.      Abban az esetben, ha Megrendelő panaszával békéltető testülethez fordul, a békéltető testület eljárásában a Szolgáltatót együttműködési kötelezettség terheli. 
  • 8.2.6.      A Megrendelő kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:
  • Csongrád megyei Békéltető Testület 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: +36-62/554-250/118 Fax: +36-62/426-149 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
  • Szegedi Járási Hivatal Foglalkoztatási és Fogyasztóvédelmi Főosztálya 6728 Szeged, Kereskedő köz 3-5. „D” épület, központi ügyfélszolgálat telefonszáma: 62/680-530, központi elektronikus címe: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu
  • Szeged megyei Jogú Város Jegyzői Hivatala  6720 Szeged, Széchenyi tér 10. Tel.: (62) 564-124
  •  
  • 8.3.       Felhívjuk figyelmét, hogy a békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a fogyasztó kérelmére indulhat.
  • 8.4.       Benyújthatja panaszát Európai Bizottság online vitarendezési platformjára is. Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja a következő linken érhető el: Európai Bizottság online vitarendezés      
  • 8.5.       Társaságunk nem tartozik semmilyen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alá. 
  •  
  • 8.6.       Bírósági eljárás. Megrendelő  jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.